انتخاب رشته پایه دهم بر اساس استعداد دانش آموزان پایه نهم

انتخاب رشته پایه دهم

این روزها همه دنبال پزشکی و دندان‌پزشکی هستند! شاید شما هم فکر کنید که باید رشته تجربی را انتخاب کنید تا بعدا خوشبخت بشید کمی صبر کنید آیا مطمئنید برای رشته تجربی مناسب هستید؟!

می خواهید طوری انتخاب رشته کنید که بعدا پشیمان نشوید؟

پس از سالها تدریس در دانشگاه و بودن در محیط های کاری مختلف متوجه شده ام که درصد بالایی از دانشجویان از رشته انتخابی خود راضی نیستند.

کارمندان زیادی هم هستند که فکر کی کنند از استعداد آنها در محیط کاری شان استفاده ای نمی شود.

متاسفانه خانواده ها انتخاب رشته دانش آموز را براساس سلایق و ارزش های جامعه و نه استعداد و تیپ شخصیتی دانش آموز انجام می دهند لذا باید بگویم والدین بچه ها را برای معمولی بودن تربیت و راهنمایی می کنند نه حرفه ای شدن.

قطعا اگر نتوانید در کاری حرفه ای شوید نمی توانید ارتباطات حرفه ای، محیط های حرفه ای و درآمد حرفه ای را تجربه کنید.

اگر نتوانیم تشخیص دهیم آدم چه کاری هستیم …

اگر نتوانید تشخیص دهید که آدم چه کاری هستید؟ در چه کاری می توانید متمایز و ممتاز عمل کنید؟ خداوند در چه زمینه ای استعداد منحصر بفرد در شما قرار داده؟ وقت، عمر و پولتان را تلف خواهید کرد و از زندگی شغلی تان لذت نخواهید برد در کارتان پیشرفت نخواهید کرد! در دراز مدت دچار روزمرگی و افسردگی شده و نهایتا در کارتان حرفه ای نمی شوید! لطفا به توضیحات دکتر پروینی در ارتباط با نکات بسیار مهمی که در انتخاب رشته موثر است و به شما گفته نمی شود توجه کنید

 

چه کنیم؟

این طرح به درد شما می خورد در این طرح با ابزار علمی روز دنیا به شما کمک می کند خودتان را خوب بشناسید و رشته و شغل مناسب خودتان را انتخاب کنید.

ابتدا آزمون شخصیت شناسی به رایگان شرکت کنید

بعد از شناخت نقاط ضعف و قوت خود معیارهای زیر را برای انتخاب در نظر بگیرید:

1- تیپ شخصیتی:ابزارعلمی به نام MBTI سالهاست که در دنیا مورد استفاده جدی افراد در شناخت نقاط ضعف و قوت خود قرار می گیرد این ابزار که سالانه بیش از ۳ میلیون نفر از آن برخوردار می شوند به ما کمک می کند شغل و رشته مناسب مان را پیدا کنیم.

2- استعداد شغلی: با تحقیقات جان ال هالند افراد یک یا حداکثر دو استعداد از شش استعداد شغلی را دارند افراد با اجتماعی هستند، یا واقع گرا، یا جستجوگر، یا قراردادی، یا متهور و یا هنری هستند.

3- پتانسیل های خانوادگی: اگر ما کسی را در خانواده یا فامیل داشته باشیم که قبلا راهی را رفته و موفق شده بهتر است به عنوان فرصت به این موضوع نگاه کنیم و سعی کنیم اگر سایر پارامترهای ما همراستا هستند در همان زمینه انتخاب رشته کنیم.

4- آینده شغلی و فرصت های آن: اصولا مشاغلی که با نیازهای ضروری و فوری مردم سر و کار دارند موفقیت بیشتری هم در پی دارند.

5- ارزش‌های فردی: مثلا برای شما مهمه شغلی داشته باشید که محیط زیست را با چالش و خطر مواجهه نکنه لذا بعضی از رشته ها براتون حذف میشه یا مثلا برای شما شاید مشاغلی مثل پرستاری خیلی مطلوب نباشه به دلیل ارزشهای خاصی که دارید.

6- علاقه: که البته خیلی ثابت نیست و با زمان تغییر می کنه چه بسا بعد از قبولی در رشته ای که نمی شناسیمش بهش علاقمند می شویم یا برعکس!

از کجا شروع کنیم؟

بعد از انجام تست شخصیت شناسی محصول زیر را تهیه فرمایید

حراج!
300 هزار تومان

انواع هوش از دیدگاه گاردنر و آزمون هوش سنجی

اگر شما باهوش باشید یا در ریاضی خوب هستید یا در زبان… . این چیزی است که در مدرسه به خورد ما می‌دهند و برای انواع خاصی از هوش ارزش ویژه قائل می‌شوند درحالی‌که بقیه را نادیده می‌گیرند. اگر در ریاضی یا زبان خوب نیستید، هنوز هم ممکن است در چیزهای دیگری استعداد داشته باشید که هوش خوانده نمی‌شدند. چرا؟ در سال ۱۹۸۳، هاوارد گاردنر (Howard Gardener) نه گونه از هوش را تعریف کرد:
  • منطقی-ریاضی
  • زبانی-کلامی
  • جسمی-جنبشی
  • موسیقیایی
  • طبیعت‌گرا
  • میان‌فردی
  • درون‌فردی
  • فضایی-دیداری
  • هستی‌گرا
آنچه دانشمندان دیگر به‌عنوان مهارت‌های نرم تلقی می‌کردند، مانند مهارت‌های میان‌فردی، گاردنر دریافت گونه‌هایی از هوش هستند. منطقی به نظر می‌رسد. درست همان‌طور که استعداد ریاضی به شما این توانایی را می‌دهد که دنیا را درک کنید، هوشمندی در ارتباطات هم همان توانایی را به شما می‌دهد فقط از یک زاویه متفاوت. اگر ریاضی ندانید ممکن است نرخ انبساط جهان را محاسبه نکنید، اما به‌احتمال‌زیاد مهارت‌های لازم را برای یافتن فرد مناسبی که این کار را انجام دهد، دارید. حتی با گذشت ۲۰ سال از زمان انتشار کتاب گاردنر، هنوز هم بر سر این‌که استعدادهایی به‌جز ریاضی و زبان واقعاً گونه‌هایی از هوش هستند یا این‌که فقط مهارت محسوب می‌شوند، بحث وجود دارد. شما چه فکر می‌کنید؟

برای شرکت در آزمون هوش سنجی گاردنر اینجا کلیک کنید.

در ادامه به توضیح بیشتر هر نوع هوش می پردازیم:

هوش دیداری / فضایی

این نوع هوش توانایی درک پدیده های بصری است. یادگیرنده های دارای این نوع هوش ، گرایش دارند که با تصاویر فکر کنند و برای به دست آوردن اطلاعات ،نیاز دارند یک تصویر ذهنی واضح ایجاد کنند. آنها از نگاه کردن به نقشه ها، نمودارها، تصاویر، ویدیو و فیلم خوششان می‌آید.

مهارت های آنها شامل موارد زیر است:

ساختن پازل، خواندن، نوشتن، درک نمودارها و شکل ها، حس جهت شناسی خوب، طراحی، نقاشی، ساختن استعاره‌ها و تمثیل های تصویری (احتمالا از طریق هنرهای تجسمی)،دستکاری کردن تصاویر، ساختن، تعمیر کردن و طراحی وسایل عملی، تفسیر تصاویر دیداری.

شغل های مناسب برای آنها عبارتند از:

دریانورد،مجسمه ساز، هنرمند تجسمی، مخترع، کاشف، معمار، طراح داخلی، مکانیک، مهندس

 هوش کلامی/ زبانی

این نوع هوش یعنی توانایی استفاده از کلمات و زبان. این یادگیرنده‌ها مهارت های شنیداری تکامل یافته ای دارند و معمولا سخنوران برجسته ای هستند. آنها به جای تصاویر، با کلمات فکر می‌کنند.

مهارت های آنها شامل موارد زیر می‌شود:

گوش دادن، حرف زدن، قصه گویی، توضیح دادن، تدریس، استفاده از طنز، درک قالب و معنی کلمه ها، یادآوری اطلاعات، قانع کردن دیگران به پذیرفتن نقطه نظر آنها، تحلیل کاربرد زبان

شغل های مناسب برای آنها عبارتند از:

شاعر، روزنامه نگار، نویسنده، معلم، وکیل، سیاستمدار، مترجم

هوش منطقی / ریاضی

هوش منطقی / ریاضی یعنی توانایی استفاده از استدلال، منطق و اعداد. این یادگیرنده‌ها به صورت مفهومی با استفاده از الگوهای عددی و منطقی فکر می‌کنند و از این طریق بین اطلاعات مختلف رابطه برقرار می‌کنند. آنهاا همواره در مورد دنیای اطرافشان کنجکاوند، سوال های زیادی می‌پرسند و دوست دارند آزمایش کنند.

مهارت های آنها شامل این موارد می‌شود:

مسئله حل کردن، تقسیم بندی و طبقه بندی اطلاعات، کار کردن با مفاهیم انتزاعی برای درک رابطه شان با یکدیگر، به کاربردن زنجیره طولانی از استدلالها برای پیشرفت، انجام آزمایش های کنترل شده، سوال وکنجکاوی در پدیده های طبیعی، انجام محاسبات پیچیده ریاضی، کار کردن با شکل های هندسی

رشته های شغلی مورد علاقه آنها عبارتند از :

دانشمند، مهندس، برنامه نویس کامپیوتر، پژوهشگر، حسابدار، ریاضی دان

هوش بدنی/جنبشی

 این هوش یعنی توانایی کنترل ماهرانه حرکات بدن و استفاده از اشیا. این یادگیرنده‌ها خودشان را از طریق حرکت بیان می‌کنند. آنها درک خوبی از حس تعادل و هماهنگی دست و چشم دارند (به عنوان مثال در بازی با توپ، یا استفاده از تیرهای تعادل مهارت دارند)انها از طریق تعامل با فضای اطرافشان قادر به یادآوری و فرآوری اطلاعات هستند.

مهارت های آنها شامل این موارد می‌شود:

رقص، هماهنگی بدنی، ورزش، استفاده از زبان بدن، صنایع دستی، هنرپیشگی، تقلید حرکات، استفاده از دست هایشان برای ساختن یا خلق کردن، ابراز احساسات از طریق بدن

شغل های مورد علاقه آنها عبارتند از :

ورزشکار، معلم تربیت بدنی، رقصنده، هنرپیشه، آتش نشان، صنعتگر

برای شرکت در آزمون هوش سنجی گاردنر اینجا کلیک کنید.

هوش موسیقی / ریتمیک

این نوع هوش یعنی توانایی تولید و درک موسیقی. این یادگیرنده های متمایل به موسیقی با استفاده از صداها، ریتم‌ها و الگوهای موسیقی فکر می‌کنند. آنها بلافاصله چه با تعریف و چه با انتقاد، به موسیقی عکس العمل نشان می‌دهند. خیلی از این یادگیرنده‌ها بسیار به صداهای محیطی (مانند صدای زنگ، صدای جیرجیرک و چکه کردن شیرهای آب) حساس هستند.

مهارت های آنها شامل موارد زیر می‌شود:

آواز خواندن ، سوت زدن، نواختن آلات موسیقی، تشخیص الگوهای آهنگین، آهنگ سازی، به یاد آوردن ملودی ها، درک ساختار و ریتم موسیقی

شغل های مناسب برای آنها عبارتند از :

موسیقی دان، خواننده، آهنگساز

هوش میان فردی

یعنی توانایی ارتباط برقرار کردن و فهم دیگران. این یادگیرنده‌ها سعی می‌کنند چیزها را از نقطه نظر آدم های دیگر ببینند تا بفهمند آنها چگونه می‌اندیشند و احساس می‌کنند. آنها معمولا توانایی خارق العا د ه ای در درک احساسات، مقاصد و انگیزه‌ها دارند. آنها سازمان دهند ه های خیلی خوبی هستند، هرچند بعضی وقت‌ها به دخالت متوسل می‌شوند. آنها معمولا سعی می‌کنند که در گروه آرامش را برقرار کنند و همکاری را تشویق کنند. آنها هم از مهارت های کلامی (مانند حرف زدن) و هم مهارت های غیرکلامی (مانند تماس چشمی، زبان بدن) استفاده می‌کنند تا کانال های ارتباطی با دیگران برقرار کنند.

مهارت های آنها شامل موارد زیر می‌شود:

دیدن مسائل از نقطه نظر دیگران (نقطه نظر دوگانه)، گوش کردن، همدلی، درک خلق و احساسات دیگران، مشورت، همکاری با گروه، توجه به خلق و خو ، انگیزه‌ها و نیت های مردم، رابطه برقرار کردن چه از طریق کلامی چه غیر کلامی، اعتماد سازی، حل و فصل آرام درگیری ها، برقراری روابط مثبت با دیگر مردم

شغل های مناسب برای آنها عبارتند از :

مشاور، فروشنده، سیاست مدار، تاجر

هوش درون فردی (فرا فردی)

این هوش یعنی توانایی درک خود و آگاه بودن از حالت درونی خود. این یادگیرنده‌ها سعی می‌کنند احساسات درونی، رویاها، روابط با دیگران و نقاط ضعف و قوت خود را درک کنند.

مهارت های آنها شامل موارد زیر می‌شود:

تشخیص نقاط ضعف و قوت خود، درک و بررسی خود، آگاهی از احساسات درونی، تمایلات و رویاها،ارزیابی الگوهای فکری خود، باخود استدلال و فکر کردن ، درک نقش خود در روابط با دیگران

مسیرهای شغلی ممکن برای آنها عبارتند از:

پژوهشگر، نظریه پرداز، فیلسوف

هوش طبیعت گرا

نقاط قوت: یافتن الگوها و روابطی که با طبیعت وجود دارد هوش طبیعت گرا آخرین نوع هوشی است که گاردنر درنظریه خود به هفت نوع قبلی افزوده و با مقاومت و مخالفت بیشتری نسبت به بقیه روبرو گردیده است. به گفته گاردنر، کسانی که دارای هوش طبیعت گرای بالایی هستند، سازگاری بیشتری با طبیعت دارند و معمولاً به پرورش، کشف محیط و یادگیری درباره موجودات علاق همندند. این افراد به سرعت از جزئی ترین تغییرات در محیط شان آگاه می شوند.

ویژگی های هوش طبیعت گرا

• علاقه مند به موضوعاتی از قبیل گیا هشناسی، زیست شناسی و جانورشناسی • مهارت در رده بندی و فهرست بندی اطلاعات • لذت بردن از باغبانی، کشف طبیعت، پیاد هروی و چادر زدن در طبیعت • بی علاقگی به یادگیری موضوعات ب یارتباط با طبیعت

انتخاب های شغلی • زیست شناس • حفاظت از محیط زیست • باغبان • مزرعه دار

گاردنر تئوری هوش چندگانه را در ارتباط نزدیک با تئوری های یادگیری و آموزش گسترش داد او بر این باور بود که انسان ها سطوح متفاوتی در انواع این هوش های چند گانه دارند لذا روش های یادگیری هر فردی متفاوت از دیگری است. برای مثال یک نفر ممکن است از طریق زمزمه یک شعر به صورت آهنگین آن را به خاطر بسپارد (هوش موسیقی) در حالیکه دیگری تنها با نگاه کردن و به خاطر سپردن جای کلمات در صفحه کتاب شعر را از بر کند (هوش فضایی) و یا دیگری با تکیه بر معنی و کلام و واژگان آن را بیاموزد (هوش کلامی).
از این رو گاردنر پیشنهاد می کرد که روش های خشک و یکنواخت آموزش نمی تواند کارآمد باشد زیرا انواع وسایل کمک آموزشی و روش های تدریس مختلف برای آموزش هر موضوع درسی باید در برنامه درسی گنجانده شود تا هر فردی با هوش و استعداد خاص خود بتواند یک موضوع واحد را اما  از طرق گوناگون بیاموزد.
در مثالی دیگر معلمی که برای تدریس یک موضوع در درس شیمی از سخنرانی استفاده می کند تنها می تواند دانش آموزان با هوش کلامی و گاه هوش منطقی ریاضی را به خود جلب کند در حالیکه اگر همزمان در پای تخته یک نمودار یا شکل مرتبطی بکشد دانش آموزان با هوش بالای دیداری – فشائی را وارد بحث می کند و اگر یک کار عملی مثلا درست کردن یک مدل ترکیب آلی در اختیار دانش آموزان قرار دهد ، افراد با هوش بدنی جنبشی را هم درگیر درس می کند. اگر موضوع درس را با یکی از عناصر طبیعی یا طبیعت اطرافمان مرتبط کند دانش آموزان باهوش طبیعی را نیز به هیجان می آورد. از همین جا معلوم است که چرا نظام آموزشی ما با روش های تدریس معلم محور و بر پایه سخنرانی تا چه حد بر افت تحصیلی و عملکرد پایین کودکان اثر مستقیم دارند.
منبع: Funders and Founders Businesstrend.ir

برای شرکت در آزمون هوش سنجی گاردنر اینجا کلیک کنید.

انتخاب آگاهانه رشته و شغل بر اساس تیپ شخصیتی

آیا شما هم در انتخاب رشته تحصیلی خود مردد هستید؟ آیا شما هم در این که برای چه شغلی ساخته شده اید شک دارید؟ آیا از کاری که در حال انجام آن هستید رضایت ندارید؟ آیا نمی دانید باید ادامه تحصیل بدهید یا وارد بازار کار شوید؟ آیا شما هم در کاری که انجام می دهید با انگیزه، امیدوار و خلاق نیستید؟ آیا شما در ارتباطات زندگی و کاری مشکلاتی دارید؟

 انتخاب رشته، شغل و مسیر شغلی ای که طی می کنیم، اگر مهمترین انتخابهای زندگی ما نباشد حتما جز مهمترین ها به شمار می آید.
۱۲ سال از بهترین سالهای زندگی خودمان را برای موفقیت در تحصیل از ۷ سالگی صرف می کنیم و بعد از تحمل سختی ها و استرس های فراوان به امید آینده بهتر و حال خوب وارد دانشگاه می شویم.
بین ۴ تا ۱۰ سال در دانشگاه دروس مختلفی می خوانیم و پروژه انجام می دهیم  به امید اینکه بعد از فارغ التحصیلی یک کار خوب، مناسب و پر درآمد که انتظارات مان را برآورده کند پیدا کنیم.
بعد از کلی جستجو و شرکت در آزمونهای مختلف شغلی و گذراندن انواع کلاس های نرم افزار و زبان و … کار پیدا کردیم، تازه چیزای جدیدی می فهمیم که  با انتظارت مان زمین تا آسمان متفاوت است؛ مثلا این که ای کاش از اول در دبیرستان فلان رشته را انتخاب می کردیم، یا ای کاش در دانشگاه روی فلان مهارت تمرکز می کردیم ای کاش ادامه تحصیل نمی دادیم ای کاش فلان جا استخدام می شدیم، راه دیگه ای رو انتخاب می کردیم و …  و تازه متوجه می شویم که راه را اشتباه امدیم و ادامه این راه ما رو به اهداف و انتظاراتمان (مثل پول دار شدن، کار کردن در زمینه مورد علاقه، رسیدن به جایگاه شغلی مورد انتظار،آدم مهم شدن، آدم خلاق شدن و کلا حال خوب ) نمی رساند! (بعد از ۱۶ تا ۲۴ سال تحصیل و بعد از ۱ تا ۱۰ سال سابقه کار؛ یعنی بین ۱۷ تا ۳۴ سال از عمر!)

.

بهتر نبود از اول کمی بیشتر تامل می کردیم خودمان (تیپ شخصیتی، هوش و استعدادمان) را بهتر می شناختیم تا به جای سال ها اتلاف عمر و انرژی راهی را انتخاب کنیم که ما را به اهدافمان برساند؟

  کارگاه شغل مناسب شما برای این است که از اول راه درست را منطبق بر تیپ شخصیتی و هوش و استعداد خودمان انتخاب کنیم تا بعدا حسرت گذشته را نخوریم!

برای اطلاع از انواع هوش و شرکت در آزمون تعیین هوش غالب خود اینجا کلیک کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیپ شخصیتی خودتان و نیز شرکت در آزمون آنلاین MBTI اینجا کلیک کنید.

برای اطلاع از انواع استعداد شغلی اینجا کلیک کنید

مزایای مطالعه در این حوزه و شرکت در این کارگاه:

بتوانیم شناخت درستی  از ابعاد مختلف وجود و شخصیت خودمان داشته باشیم و درنتیجه نقاط قوت و نقاط ضعف خودمان را به کمک معتبر ترین ابزار شخصیت شناسی جهان به طور دقیق بشناسیم.

بتوانیم تشخیص دهیم که  برای چه کارهایی ساخته شدیم و برای چه کارهایی ساخته نشدیم؛ در چه کارهایی می توانیم  موفق شویم و موفق شدن تو چه کارهایی برای ما سخت و انرژی بر است، چه کارهایی برای ما لذت بخش و رضایت آور و چه کارهایی باعث نارضایتی ما از شغل و زندگی مان می شود.

بتونیم تصمیم درستی در مورد تعیین اهداف تحصیلی و شغلی متناسب با توانمندی ها و ویژگی های شخصیتی خود بگیریم.

بتوانیم در مورد نوع کار  و همینطور انتخاب نوع محیط کار  بعد از فراغت از تحصیل تصمیم مناسبی بگیریم.

تصمیم درست و قاطع برای اینکه دائما در حال ازین شاخه به آن شاخه پریدن و تغییر رشته و کار عوض کردن نباشیم.

وقتى ریزه کاریهاى شخصیتى خودت،مدیر یا کارمند یا مشتریت را میشناسى،ثروتى بی نظیر در اختیار دارى.

کارگاه شغل مناسب شما  کمک می کند که:

.

درست بشناسیم، درست تصمیم بگیریم، یک عمر خوب زندگی کنیم …

کارگاه شغل مناسب شما چه ویژگی هایی دارد؟

 این کارگاه با استفاده از معتبر ترین، پرکاربردترین و مورد استفاده ترین ابزار شخصیت شناسی دنیا،  یعنی MBTI برگزار می شود. MBTI قدرت مندترین ابزار شخصیتی شناسی موجود در دنیاست.  MBTI بر خلاف تصور عامه مردم صرفا یک تست نیست!!! بلکه یک ابزار خودشناسی و شناخت تفاوت های فردی است که به استفاده کنندگان از آن کمک می کند تا در چهار بعد شخصیتی، خودشان را بشناساند و ازین شناخت برای ارتباطات و تصمیمات مهم زندگی شون استفاده کنند.

  • خیلی از شرکت ها، سازمان ها و کسب و کار های بزرگ دنیا از این روش برای ارتقا مدیران و کارشناسانشون استفاده کردند و نتیجه گرفتند.
    کارگاه MBTI – مسیر موفقیت شغلی به یک روش آموزشی نوین و خلاقانه برگزار می شه که کمتر توی کشورمون دیده شده! در واقع شما با شرکت تو این کارگاه هم از محتوا استفاده می کنین و هم یک روش آموزشی جدید  تجربه می کنین که می تونه تو آینده خیلی بهتون کمک بکنه. برای آشنایی بیشتر بد نیست نگاهی به کارگاه های قبلی بیندازین.
 سرفصل های کارگاه در یک نگاه:
سر فصل ها و مواردی که تو طول مدت کارگاه MBTI – مسیر موفقیت شغلی بهش پرداخته می شود، در یک نگاه، موارد ذیل است:
– شناخت و تعیین تیپ شخصیتی با استاندارد CPP
– شناخت و تعیین کارکردهای شخصیتی
– شناخت و تعیین قوت ها و ضعف های شخصیتی شما
– شناخت و تعیین سبک های کاری شما
– تعیین اهداف شغلی متناسب با تیپ شخصیتی
– استراتژی های دستیابی به اهداف شغلی تعیین شده

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیپ شخصیتی خودتان و نیز شرکت در آزمون آنلاین MBTI اینجا کلیک کنید.

در همین راستا و به منظور استخراج مناسب تیپ شخصیتی دوستان همراه، همایشی در روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۶ در تالار دانش دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد بعد از این همایش کارگاه تخصصی یکروزه ای نیز برنامه ریزی شده است که شامل تمرینات کارگاهی و شناخت دقیق تر تیپ شخصیتی افراد خواهد بود.

همایش شغل مناسب شما
همایش شغل مناسب شما

هدف اصلی تاپ در این سایت: حس خوبِ بودن

کارل یونگ روانشناس شهیر سوئیسی می گوید: سعی نکن چیزی که نیستی باشی ، از توانمندیهایت لذت ببر!

 آیا شما در مسیر مناسب خود قدم بر می دارید؟

  • در حال حاضر شما از چند درصد از توانمندی های و استعدادهای خودتان استفاده می کنید؟
  • حال شما در زندگی تان و در کارتان (تحصیلتان) خوب است؟ خلاقیت به خرج می دهید؟
  • حال شما در ارتباطاتتان خوب است؟
  • چرا انسان ها در شرایط یکسان زندگی تحصیلی ، شغلی و اجتماعی ، بهره وری ، عکس العمل و نتایج یکسانی را نشان نمی دهند؟

اگر شما از زندگی روزمره تان لذت نمی برید اگر در زندگی تان احساس خوبی ندارید اگر امید به آینده ندارید یا اگر در زندگی شغلی خودتان در مسیر حرفه ای بودن قدم بر نمی دارید ممکن است در حال انجام دادن کارهایی باشید که با تیپ شخصیتی شما همخوانی ندارد. عین چپ دستی که به اصرار خانواده مجبور است با دست راست بنویسد.

  • انجام چه کارهایی برای شما سخت و چه کارهایی آسان است؟
  • چند درصد کارهایی که انجام می دهید سخت و طاقت فرساست؟
  • بودن در چه محیط هایی برای شما سخت و چه محیط هایی نشاط آور است؟
  • چه کاری هست که اگر ساعتها آنرا انجام بدهید خسته نمی شوید؟
  • شما در شرایط بحرانی چگونه عمل می کنید؟
  • ترجیح می دهید مدیر باشید یا کارآفرین یا هنرمند یا محقق؟
  • در چه زمینه ای بسیار با رغبت مطالعه می کنید؟

پاسخ به سئوالهای فوق می تواند جنبه هایی از شخصیت شما را نشان دهد.

مخاطبین و هدف تاپ از راه اندازی این سایت موارد زیر است:

۱- دانش آموزان: بسیاری از دانش آموزان در انتخاب رشته دبیرستانی خود بدون شناخت مناسب از خود اقدام می کنند و این باعث اتلاف انرژی، کاهش انگیزه و اشتباه و سردرگمی در انتخاب رشته دانشگاهی و شغل آینده می شود.

۲- دانشجویان: برخی از دانشجویان از انتخاب رشته خود خرسند هستند ولی در طول دوران تحصیل نمی دانند به آموختن چه مهارتهایی بپردازند که در آنها تمایز نسبی ایجاد کند و کار ایشان را برای رقابت در بازار کار آسان کند.

۳- شاغلین ناراضی: برخی از شاغلین حس می کنند از استعدادها و توانمندی های آنها در محیط کار استفاده مطلوب نمی شود و لذا در کار خود انگیزه کافی، خلاقیت و امید به آینده کمتری دارند.

۴- شاغلین راضی: شاغلین راضی در محیط کار همواره با چالشهایی چون ارتقا بهره وری خود، بروز خلاقیت و نظم دهی به سیستم زندگی خود مواجه هست؟

۵- علاقمندان به ایجاد کسب و کار نوآورانه: کارمند عالی بودن یا کارآفرین ممتاز شدن؟ من برای کدام ساخته شده ام؟ چگونه باید مطمئن شوم؟ کی باید اقدام کنم؟ چگونه باید اقدام کنم؟

۶- علاقمندان به مدیریت زندگی فردی: زندگی روزمره ما، چالش های بسیاری که با آنها مواجه ایم، و سئوالهای متعددی که متومجه خودمان می کنیم. من باید چگونه عمر و توانمندی ها و استعدادهای خودم را مدیریت کنم و  حرفه ای و متمایز و آرام زندگی کنم؟ من در چه مداری از انرژی و شعور هستی شناسانه قرار دارم؟

برنامه تیم آموزشی پروینی (تاپ) گشتن در دنیا و پیدا کردن جواب سئوالات اساسی مخاطبین در قالب روشهای کاربردی است و از مرحله تکنیک های خودشناسی شروع می شود با ارتباط موثر ادامه می یابد و به رضایت و پایداری (آرامش) ختم می شود.

از همراهی شما ممنونیم

تیپ شناسی شخصیتی MBTI چیست؟

MBTI یک ابزار مدیریتی – روان شناسی است که چارچوب بینشی عمیق و گسترده ای برای توسعه افراد و گروه ها، از طریق ایجاد خودآگاهی، مشاهده جهان از دریچه ی نگاه دیگران،درک ترجیح رفتار دیگران در موقعیت های گوناگون و پویایی های رفتاری میان افراد متفاوت، ارائه می دهد.
شخصیت شناسی MBTI تئوری شناخت تیپ های شخصیتی یونگ را از طریق دسته بندی ترجیحات فردی در چهار گروه زیر کاربردی می کند:
۱- ترجیح دریافت انرژی
۲- ترجیح دریافت اطلاعات
۳- ترجیح سبک تصمیم گیری و انتخاب
۴- ترجیح سبک زندگی
شخصیت شناسی MBTI افراد را به ۱۶ گونه ی شخصیتی تقسیم می کند که از طریق ایجاد یک زبان مشترک، شباهت ها و تفاوت های افراد و چگونگی توسعه کار و روابط میان فردی شان را مشخص می کند. از این رو بسیاری از سازمان ها از آن به عنوان ابزار توسعه منابع انسانی استفاده می کنند. این ابزار رهیافتی سازنده برای درک تفاوت های فردی است و سبک های کاری مختلف و متفاوت را به عنوان مکمل هم (در برابر منبع ایجاد تعارض و اصطکاک) معرفی می کند.
بعد از شرکت در آزمون MBTI، نتیجه‌ای که به شما داده می‌شود شامل یک کلمه چهار حرفی است و بر اساس آن تیپ شما یکی از شانزده تیپ شخصیتی MBTI خواهد بود.
MBTI در چه مواردی به کار می ­رود؟
 این پرسشنامه برای مقاصد گوناگونی به کار برده می­شود:
-فهم بهتر خود و دیگران
– مشاوره ازدواج
– مشاوره شغلی
– کارمند یابی یا انتخاب مدیران
– ایجاد تیم­های کاری
– آموزش و توسعه مدیریت و رهبری
– حل تعارضات درون سازمانی
– توسعه برنامه ­های درسی و آموزشی و تربیتی
استفاده کنندگان از شخصیت شناسی MBTI :
سالانه بیش از سه میلیون نفر از مردم جهان از MBTI استفاده می کنند و گونه ی شخصیتی خود را تعیین می کنند MBTI  .در بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ جهان، از جمله بیشتر سازمان های دولتی ایالت متحده ،بسیاری از کسب و کارهای بین المللی و نیز در بسیاری از مراکز آموزشی و تحقیقاتی جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

برای شرکت در آزمون آنلاین اینجا را کلیک کنید

راهنمای شرکت در آزمون:

  • در هر کدام از پرسش‌ها، عبارتی که به بهترین شکل توصیف‌کننده‌ی خصوصیات شماست را انتخاب نمائید نه  عبارتی را که دوست دارید یا فکر می کنید درست است.
  • . توجه داشته باشید که هر دو گزینه ممکن است در شرایط گوناگون در مورد شما صادق باشد. اما باید گزینه ای را که مجموعا به شما “”نزدیکتر”” است انتخاب نمایید.
  • دقت کنید که پاسخ درست و غلط وجود ندارد. در هر کدام از سوالات، عبارتی را انتخاب کنید که آن‌چه که هستید را به خوبی توصیف می‌کند.
  • پاسخ خود را صادقانه از میان گزینه‌ها انتخاب نمائید. همان گزینه‌ای را که عمیقاً معتقدید در مورد شما صادق است انتخاب کنید.
  • لازم است به همه‌ی پرسش‌ها پاسخ دهید.
  • بعد از تکمیل تست. نتیجه آزمون بررسی و برای شما ایمیل خواهد شد.
  • زمان لازم برای پاسخ دادن به پرسش‌ها: حداقل ۱۷ دقیقه- حداکثر ۳۰ دقیقه

 

برای شرکت در آزمون آنلاین اینجا را کلیک کنید

راه های مقابله با خسته شدن در مطالعه

خستگی در حین مطالعه

وقتی حس درس خواندن نیست …

وقتی حس درس خواندن نیست

پرسش‌نامه شناخت تله‌های زندگی (طرح‌واره) یانگ

تله های زندگی

توضیحات کامل

این پرسشنامه‌ی 75 سوالی، برای سنجش 15 تله شناختی اولیه، طراحی شده است. این تله‌ها یا طرح‌واره‌ها عبارتند از:

محرومیت هیجانی، رهاشدگی، بی‌اعتمادی/ بدرفتاری، انزوای اجتماعی، نقص/ شرم، وابستگی/ بی کفایتی، آسیب‌پذیری نسبت به ضرر، خود تحول نیافته و گرفتار، اطاعت، فداکاری، بازداری عاطفی، معیار های سر سختانه، استحقاق یا بزرگ منشی، خود کنترلی ناکافی و شکست.

 

کارآیی
طرحواره درمانی در درمان افسردگی و اضطراب دیرپا، اختلالهای خورد و خوراک، مسائل زناشویی و مشکلات پایدار در حفظ روابط صمیمانه سازگار، اثربخش بوده است همچنین این روش در مورد مجرمان و در پیشگیری از عود در میان سوء مصرف کنندگان مواد مخدر کارایی دارد.

 چهار دسته از تجارب اولیه زندگی روند اکتساب طرحواره ها را تسریع می کنند
1- عدم ارضا نیازها: می تواند منجر به شکل گیری طرحواره هایی همچون محرومیت هیجانی و رها شدگی شود.
2-ارضا بیش از حد نیازها: می تواند منجر به شکل گیری طرحواره هایی همچون وابستگی/ بی کفایتی و استحقاق بزرگ منشی شود.
3-آسیب دیدن و قربانی شدن: می تواند منجر به تشکیل طرحواره هایی همچون نقص/شرم، بی اعتمادی/بدرفتاری و یا آسیب پذیری نسبت به ضرر شود.
4-درونی سازی یا همانند سازی با افراد مهم زندگی.

دستور العمل
لطفا هر جمله را با دقت بخوانید و ببینید تا چه حد توصیف درستی از شما به دست می دهد.اگر برای پاسخ دادن مطمئن نیستید برپایه چیزی که احساس می کنید جواب دهید نه بر اساس آنچه که فکر می کنید درست است.

 

آزمون تشخیص تله‌های زندگی

لطفا برای شرکت در آزمون ایمیل خود را وارد کنید


Please wait…



حالا می‌توانید در این آزمون شرکت کنید